Friday, May 22, 2009

wajarkah??

wah..semalam aku tak sempat menulis blog nih..
tp kire ni macam tarikh semalam je la ek.

khamis 21may2008..

pagi tu seperti biasa,bangun kul6.30.solat n trus ngadap bite tv3.
tu mmg da lumrah aku setiap pagi.layan bite sambil amik bekfes.sedap wooo..klu tambah ngan surat kabo..pergh..
macam bese,bite cakap psal kerajaan perak.aku wat2 macam take care la,pening psal negara kite ni.
klu korang perasan la,melayu mesti mau gado sama melayu.tp korang ada pasan ke DAP gado ngan MCA?ntah la..tu korang leh tnya diri snirik la kan.
bukan nak menghasut,tp ini pandangan diri snirik.(maap ye klu ada salah)

lepas tu mula la rancangan mesia ari ni,MHI..aku tak meng-into-kan sangat MHI ni.sambung layan tido lagi best..cuti katakn.hahaha
tp masa tu si ally sebut je psal nak nek harga perkhidmatan bas..zuuppp!!
aku terus landing tas sofa nak dengar per cer nak nek harga lagi..uh

pergh..mau aku tak geram.bas punyer owner minta nek sampai 100%.tp si ally tu kata kerajaan hanya setuju nek 30% klu aku tak silap la..

Aku nak meng-into-kan dalam diskusi aku ni...
wajar ke sume itu terjadi??

aku ingat lagi dulu..KL-TRG.tiket harga rm28.50..skarang mau cecah RM40..(kot2 lebih dek makan di ulat tiket)..uh

nnt nak naik lagi..mau jadi kat RM50..

dulu alasan minyak naik.sume org nak "up"kan harga masing2
pastu..bile minyak turun,harga still sama..
xpenah nak turun!still ada yang kata tak untung..rugi lagi!

menurut kata ally tu lagi..bayaran tersebut adalah untuk menaikkan mutu perkhidmatan dan servis kendaraan.
aku tambah lagi hot la..mana tak nyer..dulu pun kata macam tu jugak..
naik harga,nak tambah mutu..
last2..jadi putu mayam je...uh

masa dalam diskusi MHI pagi tu,ada la si isteri pemandu bas express koling.gtau harga tiket naik,tp gaji diorang tak naik jugak

so??pe cer??

korang bygkan klu benda ni perlu dihadapi oleh orang tak berapa nak berada..
tiket klu nak g blajo dari KL-penang=RM44(last aku beli tahun2008-beli ngan ulat.kaunter tak jual)..klu balik kampung,pergi balik mau dekat RM88 dah
klu si bapak tu kerja gaji rm1000??
mau si anak tu xbalik.mula la si anak merempat bergaul ngan orang2 yang tak tentu hala..jadi makin panjang ceritanya..

tu kalau anak sorang..klu mau anak 3,4 orang?tak makan la kot..uh

aku tak tau la nak jadi pe ngan keadaan duit mesia skang ni...
tapi aku harap,tak la seteruk macam zaman dulu..
bak kata mak aku..masa skolah dulu,mee goreng harga 5sen..tp skarang..megi goreng pun da RM2.50!!

Aku tertarik ngan kata2 wardina yang bergandingan ngan ally masa last program tu..
"kite tak mungkin dapat puaskan ati sume orang,tp mungkin kite dapat puaskan ati seseorang"

so..
pikir2kan la..aku juz menulis utk meluahkan pe yang ada dalam pikiran ku ni
semoga ALLAH sentiasa memberi keamanan dan kesejahteraan kepada negara dan pemimpin2 malaysia..AMIN(-_-)

1 comment:

  1. hm, minyak pun suda mau naik lagi.

    rm1.80 ke rm2.00 seliter.

    haih.

    ReplyDelete