Tuesday, June 16, 2009

CASHIER 2

Aha..jumpe lagi kite di sesi sebulan menjadi cashier..

hahahaha:'D
perit ma jadi cashier..serius aku cakap!

nak jerit pun ada,nak sepak2,nak ketuk,nak *&^^$%^&$%$...(bahasa orang marah nih)
hahahaha(marah2 still gelak nak release tension)

masuk arini..da 22hari aku bergelar cashier di sebuah pasaray terulung di asia tenggara(aku folo cakap dari morning greeting)..padahal aku rasa macam L*****t je pasaraya tu...

sedih r..bila dikenang balik bila mana aku menjadi cashier..rasa macam diri ni useless(-_-)

ko bayangkan la..gaji RM4.50 sejam...dalam 1 jam=60minit=3600second=RM4.50!!!
klu dibahagi..1minit=7.5sen..huh..peluh seh nak dapat SPOSEN!!
tapi nak perabis duit..senang giler!
waktu tengah ari,g makan da RM5!
LRT lak RM2!
aku tak tau la camne cashier2 senior kat situ kije.diorang pose tiap2 ari kot..
tak pun jalan kaki g kije...uh..

giler r..dikala itu..aku mula terkenang waktu stadi.nasib baik la still stadi..ada lagi peluang untuk berubah..kot.......

aku mula rasa insaf skit la..apa gile duk macam tunggul RM4.50..da la takleh g mana2..
ko bayangkan..
klu short duit..kena bayo!!
kalau lebih..diorang amik!
klu masuk buku 555 ok gak bila da lebih!uh...sonok sket bile cukup bulan,banyak je duit lebih!hahahahahahahaha:'D

si kastemer lak leh wat tak reti bahasa kot!
da orang g scan barang..leh lak kata xnak barang tu..kena las wat kensel bill!
wat pengetahuan korank..sistem dipasarya nih paling kuno kot.da la lembab,susah lak tu.banyak problem..
kastemer lak leh nak banding ngan pasaraya cawangan elit!..xadil betul la
kadang2 nak gak tumbuk monitor tu sampai pecah..da skrin pun nampak tak nampak..resit siap double line wooo!!
kastemer bengang..marah kat cashier..
yela..klu aku pun bengang..beli barang mahal2,pastu bila nak tengok resit,tengok tulisan jadi double..aku senirik tak faham..
sabo je bila kastemer marah...uhuk3
kastemer is always rite..tu memang betul
tp pikir la jugak orang yang duk kat dalam tu..kije dari pagi sampai malam.duk jaga duit..tp brape la sangat dapat
jangan la men marah sesuka hati..orang len ada ati dan perasaan gak..

yang aku paling menyirap..
bile kastemer men baling duit!
cukup panas ati nih...mentang2 la duit bnyak..beli sampai 2,3 ratus..
da la duit terabur..men campak2 lak..
dalam ati.."mak bapak tak ajor hormat rezeki betul orang ni"
tapi depan kastemer..senyum..kutip..kire.."duit tetap duit,kang short aku gak kena bayo..bek aku kutip"..hahahahaha:'D

sume nak kena tahu bila jadi cashier..kalau tak tau..kite kena kutuk aka marah ngan kastemer..
senang cite..cashier merangkap kastemer service!

so...luahan aku kali ini adalah..belajo la leklok

aku da rasa perit dia weh..
klu korang nak rasa,korang kije la cashier..
aku da tobat..abis kije ni,taknak da apply cashier...
kalau part time,pk 10kali kot..
tp lifetime job..KATAKAN XNAK!!!


nota sket:-aku still teruskan saki baki aku sebagai cashier sebab aku da janji ngan akak HR yang comel lote,aku nak kije sebulan..insyaALLAH aku nak berhenti 28@29@30hb ni.
sem lepas result aku makin meningkat..doakan aku berjaya dunia akhirat semua!;-)

4 comments:

  1. wooo..baling duit tu..gile belagok gile.. haha..bese la keje jadi kuli ni..kene maroh sokmo la

    ReplyDelete
  2. dop leh la jadi bese boh..kekgi jadi pe robot kekgi.adop perasaan doh..bini maroh pun berasa pe bini gura kot kekgi..hahahahah
    doh bese ngak kena maroh..

    ReplyDelete
  3. zaman belajar adalah zaman terindah sbb kita hanya perlu belajar dan enjoy. :)

    neway, good luck 4 ur life.

    ReplyDelete
  4. yup...blajo rajin2 skang!gambate!!

    ReplyDelete